Moving Gjennomsnitt A2 Business


S-cool, revisjonswebsiden. Markedsforskning. Markedsundersøkelse innebærer å samle og analysere data fra markedet, dvs. fra forbrukere og potensielle forbrukere for å kunne levere varer og tjenester som dekker deres behov. Dette er forskning designet for å samle primære data, det vil si , informasjon som er oppnådd spesielt for studien i spørsmålet. Det kan samles på tre hovedveier - observasjon, spørreskjemaer og eksperimenter. Observasjon innebærer å se på folk og overvåke og registrere oppførselen, for eksempel fjernsynsmønstre, kameraer som overvåker trafikkstrømmer, detaljhandelskontroller som måle hvilke merker av forbrukerne som kjøper produkter. Spørsmålstegn er et middel til direkte kontakt med forbrukerne og kan ta ulike former Personlige spørreskjemaer som dør-til-dørintervjuer, postspørsmål, telefon spørreskjemaer og gruppe spørreskjemaer, for eksempel å spørre om holdninger av en gruppe forbrukere mot et nytt produkt Spørreskjemaer kan være et ver du er kostbar og tidskrevende prosess, og det kan være svært vanskelig å eliminere elementet av bias i måten de utføres på. Det er viktig at alle respondenter må stilles de samme spørsmålene i samme rekkefølge, uten hjelp eller vektlegging plassert på visse spørsmål svar. Experimentation involverer innføring av en rekke markedsføringsaktiviteter i markedet og deretter måling effekten av hver av disse på forbrukerne For eksempel test markedsføring, der et nytt produkt er lansert i et lite, geografisk område og deretter forbrukernes respons mot det vil diktere hvorvidt produktet lanseres nasjonalt. Dette er innsamlingen av sekundære data, som tidligere er innsamlet av andre, og er ikke spesielt utformet for den aktuelle studien, men er likevel relevant. Sekundære data er langt billigere og raskere å samle enn primære data, men det kan være utdatert når det undersøkes. Hovedkildene til sekundære data er referansebøker, regjeringspublikasjoner og bedriftsrapporter. Den primære og sekundære forskningen vil gi virksomheten mye data om sine markeder og forbrukere. Disse dataene kan da brukes til å beskrive dagens situasjon på markedet for å forsøke å forutsi hva vil skje i fremtiden på markedet og forklare de trender som har skjedd. Virksomheten kan også bruke markedsundersøkelsesdataene til å segmentere markedet. Dette innebærer å bryte markedet ned i forskjellige grupper av forbrukere som har lignende egenskaper, slik at tilby hver gruppe et produkt som best tilfredsstiller deres behov. De viktigste måtene å segmentere et marked er, er forbrukeregenskaper. Dette innebærer å undersøke holdninger, hobbyer, interesser og livsstil. Med demografi er alder, kjønn, inntekt, hustype og sosio - økonomisk gruppe. Med beliggenhet i regionen av landet, urban - v-landsbygda, etc. Effektiv segmentering av markedet kan føre til at nye muligheter blir identifisert det vil si gap i markedet for et produkt, salgspotensial for produkter som skal realiseres og økt markedsandel, inntekt og lønnsomhet. Kvantitativ forskning innebærer gjennomføring av markedsundersøkelse ved å ta et utvalg av befolkningen og stille dem forhåndsdefinerte spørsmål via et spørreskjema normalt 200 respondenter for å oppdage de sannsynlige nivåene av etterspørsel på forskjellige prisnivåer, estimert salg av et nytt produkt og den typiske kjøperen av selskapets produkter. Dataene er numeriske og kan analyseres grafisk og statistisk. Det finnes flere typer eksempler som kan brukes til å samle kvantitative data. Random sampling - dette gir hvert medlem av publikum en like sjanse til å bli brukt i prøven. Respondentene blir ofte valgt av en datamaskin fra en telefonkatalog fra valgregisteret. Quota-sampling - denne metoden innebærer forbrukerne grupperes i segmenter som deler bestemte egenskaper, f. eks. alder eller kjønn. Intervjuerne blir deretter fortalt å choo se et visst antall respondenter fra hvert segment. Antallet personer intervjuet i hvert segment er imidlertid ikke vanligvis representativt for befolkningen som helhet. Klusterprøvetaking - dette innebærer vanligvis at forbrukerne blir gruppert i geografiske grupper eller klynger og deretter en tilfeldig prøve utføres innenfor hvert sted. Stratifisert prøvetaking - forbrukerne er gruppert i segmenter igjen eller lag basert på noen tidligere kunnskaper om hvordan befolkningen er delt. Antallet personer som er valgt for å bli intervjuet fra hvert lag, er proporsjonalt med befolkningen som helhet. Qualitativ forskning forsøker å få innblikk i motivasjonene som driver forbrukeren til å oppføre seg på en bestemt måte. Det gjennomføres vanligvis gjennom gruppediskusser, ofte kalt fokusgrupper for å oppdage begrunnelsen for forbrukernes kjøp. Gruppediskusjonen ledes ofte av en psykolog på en avslappet måte, som bør oppmuntre forbrukerne til å diskutere shopping vaner og forutfatninger angående visse produkter og merker. Dette innebærer å forsøke å estimere fremtidige resultater, f. eks. salgsnivået Forecasting kan gjøres på flere måter. Ekstrapolering - dette innebærer å identifisere trenden som eksisterte i tidligere data og deretter fortsette dette til fremtiden Dette gjøres ofte ved å bruke en programvarepakke for å etablere en linje som passer best for tidligere data, og deretter bare utvide denne linjen inn i fremtiden. Delphi Technique - dette innebærer å bruke et panel av forretnings - og prognoseksperter som diskuterer og er enige langtidsprognoser for viktige problemer og hendelser. Markedsundersøkelser - dette kan brukes til å prøve og fastslå forbrukernes innkjøpsintensjoner. Tidsserieanalyse - dette forsøker også å forutsi fremtidige nivåer fra tidligere data. Det er 4 hovedkomponenter av tidsserier data trenden, konjunkturfluktuasjoner på grunn av konjunktursyklusene av tilbakeslag og bommer, sesongmessige svingninger og tilfeldige svingninger. Klart, prøver å forutsi og prognose hva som vil skje i fremtiden er ikke lett og mange variabler vil endres både på kort og på lang sikt, noe som vil påvirke prognosens nøyaktighet. Det er alltid tilrådelig for bedrifter å bruke en rekke prognoseteknikker for å komme frem til Egnede og akseptable tall for fremtiden, for eksempel kostnader, inntekter, salgsnivåer, fortjeneste etc. Det finnes en rekke teknikker som en bedrift kan bruke til å analysere dataene som den samler inn gjennom sine markedsundersøkelsesmetoder. Det betyr at summen er summen av elementene delt med antall elementer. Medianen - dette er det midterste tallet i et sett med data. Modus - dette er tallet eller verdien som forekommer hyppigst i et sett med data. Utvalget - dette er forskjellen mellom høyeste verdi og laveste verdi i et sett av data. Interkvartileområdet - dette vurderer rekkevidden innen sentral 50 av et sett med data. Det ignorerer derfor topp 25 og bunn 25 og er mindre utsatt for forvrengning av ekstreme verdier ndardavvik - dette er et mål på avviket fra middelverdien i et sett med data. Forventningsintervall - dette er et mål for den sannsynlige nøyaktigheten av resultatene av et utvalg. Med et 95 konfidensintervall er det en 0 95 sannsynlighet for at det sanne gjennomsnittet vil være hvor prøven mener det vil lyve med andre ord, resultatene av prøven vil være korrekte 19 ganger ut av 20.Index-tall - dette er et statistisk mål som er utformet for å gjøre endringer i et sett med data slik som salgstall lettere å administrere og tolke Det innebærer å gi et datatype en verdi på 100 basisperioden og justere de andre dataene i forhold til den. For eksempel hvis salget for en bestemt bedrift er 200 000 i år 1, 220.000 i år 2 og 270.000 i år 3, så kan indeksnumre brukes til å identifisere trenden i dataene. Salget i år 1 vil bli gitt et indeksnummer på 100, dette er kjent som basisår. År 2 har 20.000 flere salg enn i år 1 - dette er en 10 ris e, så indeksnummeret i år 2 vil være 110 År 3 har 70.000 mer salg enn år 1 - dette er en 35 økning, så indeksnummeret i år 3 vil være 135. Gjennomsnittlig gjennomsnitt - dette er en annen måte å identifisere trenden på i et sett med data Det gjør at ekstreme verdier kan glanses over, for å vise det underliggende mønsteret i et sett med data. For eksempel, vurder følgende data som refererer til salg over en 5 års periode for en virksomhet. Markedsanalyse Flytende gjennomsnitt A2 Business Studies.1 Markedsanalyse Flytte gjennomsnitt A2 Business Studies.2 Starter Mallet of Panic Emne 1 Artikler av britisk wildlife Emne 2 Merker av Confectionary Emne 3 Markedsføring Nøkkelvilkår.3 Mål og mål Formål å forstå Flytte gjennomsnitt Mål Definer og forklar Flytte gjennomsnitt Beskriv bruk av Moving Averages Analyser nytten av Extrapolation.4 Moving Averages Definisjon En teknikk for å identifisere en underliggende trend ved å utjevne ut svingninger i salgsdata. Fluktuasjoner kan skyldes sesongmessig etterspørsel etc. 5 Tre måneders flytende gjennomsnittlig metode Til sammen tre sammenhengende måneder data Beregn et gjennomsnitt.6 Metode MånedSalg 000s Beregning3 Måned Flytende Gjennomsnitt Januar24 Februar27 Mars29 April29 Mai32 Juni27.7 Case Study 4Sport Gym.8 MånedSalg 000s Beregning3 Måned Flytende Gjennomsnitt Januar24 Februar27 24 27 29 326 6 mars29 27 29 29 328 3 april29 mai32 juni27 juli31 august32 september34 oktober38 november39 desember39,9 oppgave 1 månedsalg 000s beregning3 måned flyttende gjennomsnittlig januar24 februar27 24 27 29 326 6 mars29 27 29 29 328 3 april29 29 29 32 330 mai32 29 32 27 329 3 June27 32 27 31 330 Juli 31 27 31 32 330 August32 31 32 34 332 3 September34 32 34 38 334 6 Oktober38 34 38 39 337 November39 38 39 39 338 6 Desember39.10 Oppgave 2 Fluktuasjon 2.11 Oppgave 3 Presentet Future.12 Tre måneder Moving Gjennomsnitt Ta ut variasjoner i finansielle tall Eg Sesongfaktorer Timeskala, dvs 3 måneder 4 måneder 12 måneder, avhenger av virksomhetens art. Supermarkeder bruker korte perioder Konstruksjon n-firmaer bruker lengre tidsperioder.13 Ekstrapolering Tar fortid og nåværende data om et marked og bruker en identifisert underliggende trend for å forutsi fremtidig salg.14 Fordeler Ulemper med ekstrapolering I grupper bestemmer du tavlene dine om fordelene og ulempene med ekstrapolering. Det kan hende du ønsker å vurdere følgende Budsjetter, motivasjon Målinnstilling Nedfallspotensjoner Type marked for virksomheten er in.15 Fordeler og ulemper med ekstrapolasjonsfordeler Kan gi informasjon for innstilling av funksjonelle korpsmål Støtte innstilling av budsjetter og arbeidsstyrkeplanlegging Ulemper Prediksjon er avhengig av fortiden Fint i langsomme markeder Kan være misvisende i raske markeder som teknologi der konstant RD er nødvendig. Slideshare bruker informasjonskapsler for å forbedre funksjonalitet og ytelse og gi deg relevant reklame Hvis du fortsetter å surfe på nettstedet, godtar du bruken av cookies på denne nettsiden Se vår brukeravtale og personvernpolicy. Slideshare bruker coo velger å forbedre funksjonalitet og ytelse og gi deg relevant reklame Hvis du fortsetter å surfe på nettstedet, godtar du bruken av informasjonskapsler på dette nettstedet Se vår personvernerklæring og brukeravtale for detaljer. Forklar alle dine favorittemner i SlideShare-appen Få SlideShare-appen til å lagre for senere, selv offline. Fortsett til mobilnettstedet. Dobbeltklikk for å zoome ut. Flytt gjennomsnittlig metode. Del dette SlideShare. LinkedIn Corporation 2017.

Comments

Popular posts from this blog

Japansk Lysestaker Amazon

Real Forex Suksess Historie

Kursus Trading Forex Jogja